Nielsen-Global-Brand-Origin-Report

Sách PDF đọc online - Nielsen Global Brand Origin Report

Share Everywhere

Table of contents

Over the past few decades, companies in search of new growth opportunities expanded beyond their borders to find a world of new consumers eager to try their brands. French retailer Carrefour, for example, started with a single storefront in 1958 and now operates stores in more than 30 countries, including Brazil, China and Indonesia. Likewise for U.S.-based Walmart, which now has stores in 27 countries. And some companies reach consumers in virtually every corner of the world: U.S.-based Procter & Gamble sells brands in more than 180 countries, and Japanese automaker Toyota sells vehicles in more than 170 countries. 

The entry of multinational companies (MNCs) into new markets— while a boon for local consumers who gain access to a greater range of products—can sometimes cause the demise of local companies, which are suddenly faced with daunting foreign rivals that have an array of advantages, including vast financial resources, diverse talent pools and sophisticated technology infrastructures, supply chains and operating practices. But just as David slew Goliath (not the other way around), many local companies have not only survived the multinational competition, but thrived. Indeed, some local companies’ flexibility and agility, as well as their superior grasp of the domestic operating environment, have propelled them past their global rivals.

For example, in the Philippines, Jollibee has a greater share of the fast-food market than #McDonald and has expanded to become a multinational company, operating restaurants throughout Southeast Asia, the Middle East and the U.S., while Mexico-based Bimbo not only edged out other on-the-ground rivals but expanded beyond their border to become the largest baking company in the world. And in China, whose Haier has long been the world’s leading manufacturer of a range of large appliances, not only is Huawei gaining share in the country’s midrange and high-end smartphone market, its telecommunication devices are gaining a stronger foothold in the global market. All of this cross-border expansion, however, has greatly complicated traditional definitions of country of origin.

Some iconic “local” brands are actually manufactured abroad, while some foreign brands have built a manufacturing presence in local markets. And some global brands have been in a market so long that many consumers actually perceive them to be local. Nonetheless, brand origin can be an extremely valuable asset for both global and local companies.

Bạn thấy tài liệu phát triển bản thân này như thế nào?

Add new comment

Restricted HTML

  • Allowed HTML tags: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • Lines and paragraphs break automatically.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

Bài viết liên quan

Đề án Unilever - Nên xem tài liệu Marketing hay này (PDF online)

Nếu một sản phẩm mới đáp ứng được sự mong đợi của thị trường, doanh số sẽ bắt đầu tăng lên nhanh chóng.

Thiết kế một số chiến lược marketing điển hình (Sách hay)

Giới thiệu là giai đoạn sản phẩm đang được đưa vào thị trường. Trong giai đoạn này doanh số tăng trưởng chậm, chưa có lợi nhuận vì phải chi phí nhiều cho việc giới thiêu sản phẩm ra thị trường

Sách PDF đọc online - Ogilvy on Advertising (P2)

Cuốn sách bàn đến nhiều khía cạnh trong quảng cáo, từ những nguyên tắc đầu tiên để có thể tạo ra được một quảng cáo hiệu quả

Sách PDF đọc online - Ogilvy on Advertising (P1)

Với bề dày kinh nghiệm trong lĩnh vực quảng cáo, từng lên ý tưởng và chắp bút cho các quảng cáo của những thương hiệu hàng đầu thế giới như Hathaway, Dove

Sách PDF đọc online - Marketing Fact Pack 2014

Mặc dù số liệu chủ yếu lấy từ thị trường US và thế giới, nếu biết chọn lọc, chúng ta vẫn có thể có những con số hữu ích.